Коучинг в освіті



Ми навчаємось для того, щоб удосконалювати себе.
Конфуцій
Хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому ц полягає основна місія сучасного педагога.
Вже не достатньо бути на уроці та поза ним актором, режисером, діловодом, диригентом, дипломатом, психологом, новатором і компетентним фахівцем. Модель сучасного педагога передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплому про педагогічну освіту, а формуються у щоденній педагогічній праці.

Тенденції розвитку професійно-технічної освіти в Україні зумовили необхідність упровадження інноваційних процесів в освітньому середовищі, заміну шаблонних освітніх моделей новими, нестандартними, творчими, прогресивними, дієвими та адаптованими до сьогодення. Успішно реалізувати завдання щодо якісної підготовки кваліфікованих робітників, які досконало володіють професійними знаннями та практичними навичками здатний педагог, який має високий рівень професійної компетентності, інтелігентності, розвинені творчі здібності, здатність до безперервної освіти. Педагогічному працівнику, який прагне до особистісного зростання, самовдосконалення, не обійтися без тренінгових занять. 20-21 лютого 2018 року наші педагоги Зазеріна Т.В. та Євдощенко Н.П. були учасниками тренінгу «Коучинг в освіті», який організував НМЦ ПТО у Запорізькій області зі спікером Наталією Яцук.

Що означає слово «коуч», «коучинг»? На початку XXI ст. у світі з’явилася ще одна професія, призначення якої — сприяти людині в досягненні її життєвих цілей, розвитку та успіху, — коучинг (англ. coaching — процес, під час якого людина або група людей навчаються й одержують навички, необхідні для їхньої підтримки). Дослівний переклад слова «коучинг» – «тренерство». Коуч – це тренер, здатний зробити з людини чемпіона, тобто мова йде про виховання переможців. Слово «коуч» – далеко не нове. Воно має угорське походження і закріпилося в Англії у XVI ст. В той час воно означало віз, карету. Тут проглядається одна з глибоких аналогій терміну – «те, що швидко доставляє до мети і допомагає рухатися». Пізніше, у другій половині XIX століття англійські студенти називали цим терміном приватних репетиторів. На початку дев’яностих років XIX століття це слово ввійшло в спортивний лексикон, як назва спортивного тренера, який дійсно допомагає використати усі внутрішні ресурси і піднятися на наступний рівень.
Пізніше термін «коучинг» перейшов  на означення будь-якої діяльності, пов’язаної з наставництвом, інструктуванням і консультуванням. З 80-х років XX століття коучинг офіційно визнаний у бізнесі. На сьогодні існує приблизно 50 шкіл і біля 500 видів коучингу, починаючи від VIP-коучингу і закінчуючи соціальною роботою. Як окрема професія коучинг сформувався на початку 90-х років XX століття. У США професія коуча офіційно визнана у 2001 році завдяки Міжнародній Федерації Коучів.
Коучинг також увійшов і в сферу освіти. Коучинг – педагогічний метод, який може виступати потужним засобом усвідомленого навчання та його активізації серед.
Педагогічний коучинг включає:
 - системний супровід зростання учня, спрямований на ефективне досягнення важливих для нього цілей в конкретні терміни;
 - партнерське комунікативне співробітництво;
 - розкриття потенціалу особистості для досягнення максимально значущого результату;
 - супровід учня, що дозволяє переміститися із зони проблеми в зону ефективного її рішення;
 - сприяння і допомога особистості в пошуку її власних рішень;
 - підтримка учня за індивідуальною освітньою траєкторією.
Педагогічний коучинг - інноваційна технологія плекання довершеної особистості.
Багато цікавої та корисної інформації дав тренінг. Хочу всім побажати не боятись експериментувати, бути активними, старанно працювати над собою, проявляти творчість та креативність – і ви досягнете вершин педагогічної майстерності.

Євдощенко Н.П.,
методист ДНЗ «Запорізький БЦ ПТО»

Немає коментарів:

Дописати коментар